fredag 31 augusti 2012

Att koka soppa på en spik - Industrikök!

Ett litet studentkök byggs i matsalen, och som jag letat på blocket. Jag är dock inte intresserad att betala 2 000 för att spendera en helg med att riva någons Marbodalkök från -89 för att få fatt på tre skåpsstommar, som ändå inte passar perfekt. Vi har fått fatt på en spis och en låg kyl/frys som skulle till tippen, så nu är det bara IKEA stommar som saknas. Tänkte en sån här kombo med Udden.
Spis och diskbänk på ena sidan av mellanväggen och kylskåp och öppen arbetsbänk på andra sidan. Arbetsbänken är tänkt att vara ek som jag linoljar svart eller kaffebrun. Men det lilla rullbordet som jag tänkt fixa två av var slut. Det var visst "årets grej" och hade sålt slut på tre timmar. IKEA??? Oklart när det kommer in igen. Jag säger bara Råskog. 


  • Svart fog på rektangulärt kakel
  • Industrilampa
  • Ljusgrått målat golv
  • Lite rostfritt
  • En öppen hylla och krokar
  • En liten rullvagn


Industrial kitchen checklistan är fixad. Tänk om det vore såhär lätt att ta beslut när man renoverar till sig själv!

Google bilder definierar "industrial kitchen"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar